Jordánsko (2018)

Cestu s překvapením jsem ještě nikdy neorganizoval. Do dneška.

Je čtvrtek 15.3.2018 a my jedeme s Klárkou tágem na letiště. Já vím a ona furt ne. Neví, kam letí, ale těší se.

K odhalení dojde ve frontě na checkinu. Už se chci s plánem pochlubit a stejně jméno města visí na obrazovkách nad námi. Klárka je nadšená, zjišťuje na mapě, kde je vlastně Ammán a pomalu se dozvídá, co všechno jí, resp. nás oba, v následujících dnech čeká 🙂

Tak takhle nějak začala expedice Jordánsko 2018…

Den po dni:

• den 1-2 /hlavní město Ammán/ prozrazení plánů a odlet do přes Instanbul do hlavního města Jordánska, Ammánu, přílet ve 4 ráno, půjčujeme auto, kupujeme simku, jedeme do hotelu dospat pár hodin, couráme po hlavním městě, Citadela, kafe s Katkou, Kunáfa u Habibi sweets, Uber, Lama Ourani, zavřené Koloseum, kebab v downtownu
  • den 3-4 /Mrtvé moře/ vyrážíme k mrtvému moři, Betánie Zajordánská aka Baptism site, Jordán, doražíme do Kempinski Ishtar Dead Sea :), večeře a západ slunce na Sunset pointu, zevlujeme v Kempinski, mrtvé moře – floating – a bahenní lázeň, od bazénu k bazénu, slavnostní večeře-Klárka má narozeniny, překvapení v hotelovém pokoji :), zevlujeme v Kempinski, afektovaný Ivan nám přeje „lovely day“, opakujeme moře a bahno, nemůeme se dostat do pokoje, ale kolem 14h opouštíme Kempinski, jedeme podél mrtvého moře, po cestě k hradu Karak zůstáváme viset na šutru, rychlá záchranná akce, Karak, a pak rovnou do Malé Petry do Seven Wonders Beduin Camp, je zima
  • den 5 /skalní město Petra/ celý den ve skalním městě Petra, odpalujeme nahaněče, užíváme si Petru po svém, Souk a Pokladnice (Indiana Jones!), pak Place of High Sacrifice, kde dáváme čaj, za deset JOD s „pirátem z Karibiku“ cesta k pohledu na pokladnici zezhora (stojí za to!), sestup kozí stezkou k pokladnici a pak nekonečná cesta na konec města a po 840 schodech až do Monastery, odoláváme nabídce oslího transportu, a jsme tam na západ slunce, pak pomalu zpět, v Souku sami a potmě, necítíme nohy, večeře na kruháči, tuhle noc spíme v hotelu pod stejnými dekami 🙂
  • den 6 /Wadi Rum/ jedeme směr Wadi Rum, předražený oběd ve vesnici, 3,5h jeep trip po slavných místech, ubytování, západ slunce, večeře a migrena :), zítra nás čeká probuzení v poušti a po snídani cesta do Akaby
  • den 7 /Aqaba/ opouštíme beduiny a směřujeme do Akaby, couráme městem, koření, dárky, holič, poslední véča, drop off auta na letišti a papá Jordan nočním letem Instanbul-Praha, 8 stupňů celsia 🙂

Ať víte, kde to plus mínus je 🙂